Plus de mille enfants reçoivent un repas chaud chaque jour

La Fondation Niño Feliz – Bolivie

La Fondation Niño Feliz

The Happy Child Foundation is based in Santa Cruz in Bolivie et vient en aide aux enfants défavorisés de la région. Elle fut fondée in 1990 by Père Luc Casaert de Tielt (Belgique), et sa mission is based on fournir trois besoins basiques: la nourriture, la santé et l’éducation .

The Happy Child Foundation expects children to develop physique, mentality, psychology and spirit, in avoiding old age and social exclusion.

In July 2016, the Fondation Jean-François and Marie-Laure de Clermont-Tonnerre fit a gift à Niño Feliz qui l’aida à établir a ‘dining room’ (réfectoire) où plus de mille enfants reçoivent a repas chaud chaque jour.

“Opportunity d’étudier pour éviter de tomber dans la pauvreté”

Marie-Christine Viaene, president of Happy Child, will declare that sans l’aide d’individus comme Jean-François and Marie-Laure the plupart of ces enfants boliviens will be poussés vers l’indigence et le crime.

“‘Happy Child is a great chance for children, a lumière from the obscurities for children of Santa Cruz. The foundation is for those who love children, for those who love them. When it is bad and it offers an environment for young people in danger in the streets. It offers the opportunity of study for the avoidance of tombs in poverty ”” by Mlle Viaene.

Depuis sa création, Happy Child to aidé des milliers d’enfants insi that leurs familles à dépasser les sociaux vices caused by poverty.

“‘Nous avons donné aux enfants desfavorisés the chance to sort out the vicieux of the poverty, for what is soient plus exclusive of the society. Cela but être un stimulant important pour sa famille entière ‘”déclare Mlle Viaene.

The activities of Happy Child in the 90th anniversary, it is becoming evident that it supports you as a child who will be durable without the participation of parents. Depuis, the parents are tenus d’assister aux meetings concerning the education, the hygiene and the development of personnel, who renforces the aid offer directly aux enfants.

The Happy Child Foundation has been created and has 70 jobs and an annual budget of € 400,000. The activities offered are more varied than the final objective , other than the memory : améliorer les conditions physiques et psychologiques des enfants et de Leurs familles en les nourrissant, leur apprenant des valeurs essentielles et leur offering an accès to a decent medical treatment.

Happy Child to offer a spoir for the name of the pauvres of Santa Cruz. Thank you for the benefactors of the foundation, the essential travail is going to make the most of your wishes to come.

Give today for the world of tomorrow